سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چراغ ال ای دی چیست و چگونه کار می کنند؟

 

LED    مخفف دیود ساطع کننده نور است. چراغ ال ای دی LED تا 90? کارآمدتر از لامپهای رشته ای نور تولید می کنند. چراغ ال ای دی چطورکار می کنند؟ یک جریان الکتریکی از طریق یک میکرو تراشه عبور می کند ، که منابع نوری کوچکی را که ما LED می نامیم روشن می کند و نتیجه آن نور مرئی است. برای جلوگیری از مشکلات عملکرد ، LED های حرارتی تولید شده به یک مخزن گرم جذب می شوند.

طول عمر چراغ ال ای دی

عمر مفید چراغ ال ای دی متفاوت از سایر منابع نوری مانند روشنایی فلورسنت رشته ای یا فشرده تعریف شده است. LED ها معمولاً "نمی سوزند" یا خراب می شوند. در عوض ، آنها "استهلاک لومن" را تجربه می کنند ، که در آن روشنایی LED با گذشت زمان به آرامی کاهش می یابد. برخلاف لامپ های رشته ای ، "طول عمر" LED با پیش بینی زمان کاهش 30 درصدی تولید نور ایجاد می شود.

چراغ ال ای دی در روشنایی چگونه استفاده می شوند؟

LED ها برای استفاده در نورپردازی عمومی در لامپ ها و وسایل گنجانده می شوند. اندازه کوچک ، LED ها فرصت های منحصر به فرد طراحی را فراهم می کنند. برخی از چراغ ال ای دی از لحاظ جسمی ممکن است به لامپ های آشنا شباهت داشته باشند و بهتر با لامپ های سنتی مطابقت داشته باشند. برخی از وسایل روشنایی LED ممکن است به عنوان منبع نور دائمی تعبیه شده باشد. رویکردهای ترکیبی نیز وجود دارد که در آن از یک قالب غیر معمول "لامپ" یا منبع نور قابل تعویض استفاده می شود و مخصوصاً برای یک وسیله ثابت طراحی شده است. LED ها فرصتی فوق العاده برای نوآوری در فاکتورهای شکل روشنایی ارائه می دهند و با کاربردهای وسیع تری نسبت به فناوری های سنتی نورپردازی متناسب هستند.

چراغ ال ای دی و گرما

LED ها با استفاده از سینک های حرارتی گرمای تولید شده توسط LED را جذب کرده و در محیط اطراف پراکنده می کنند. این باعث می شود LED ها بیش از حد گرم نشوند و سوزانده نشوند. مدیریت حرارتی به طور کلی تنها مهمترین عامل در عملکرد موفقیت آمیز یک LED در طول عمر آن است. هرچه دمایی که LED ها کار می کنند بالاتر باشد سرعت تخریب سریعتر و عمر مفید آن کمتر خواهد بود.

محصولات LED از انواع طراحی ها و پیکربندی های منحصر به فرد گرماگیر برای مدیریت گرما استفاده می کنند. امروزه پیشرفت در مواد به تولیدکنندگان این امکان را داده است تا لامپ های LED متناسب با شکل و اندازه لامپ های رشته ای سنتی طراحی کنند.

نور LED چه تفاوتی با سایر منابع نوری مانند فلورسنت رشته ای و فشرده دارد؟

چراغ ال ای دی از چند لحاظ با رشته ای و فلورسنت متفاوت است. هنگامی که به خوبی طراحی شود ، نورپردازی LED کارآمدتر ، متنوع تر است و ماندگاری بیشتری دارد.

LED ها منابع نوری "جهت دار" هستند ، به این معنی که برخلاف رشته ای و CFL که نور و گرما را از همه جهات منتشر می کنند ، در یک جهت خاص نور ساطع می کنند. این بدان معناست که LED ها می توانند از نور و انرژی به طور مثرتری در بسیاری از برنامه ها استفاده کنند. با این حال ، این همچنین بدان معنی است که برای تولید یک لامپ LED که نور را از هر جهت روشن می کند ، مهندسی پیشرفته ای لازم است.